Socialinis verslas

„Miesto laboratorija“ dažnai įvardijama kaip vienas sėkmingiausių Lietuvos socialinių verslų. Labai tuo džiaugiamės, bet dažnai jaučiame, kad jums lieka daug klaustukų, kas yra socialinis verslas ir kaip jis veikia. O idėja labai paprasta: pagrindinis socialinio verslo variklis – socialinė ar aplinkosauginė problema, kurią siekiama išspręsti pasitelkus tradicinio verslo principus. „Miesto laboratorijos“ atveju, yra įvardintos dvi problemos ir išsikelti du tikslai: siekis burti, aktyvinti vietos bendruomenę bei prisidėti prie tvaresnio, ekologiškesnio gyvenimo būdo idėjų sklaidos. Siekiant įgyvendinti šiuos du tikslus, buvo įkurtas darnus edukacinis bendruomenės centras, visa savo veikla atliepiantis išsikeltus tikslus.

Kitas svarbus aspektas – verslo dalis. Siekdami finansiškai išlaikyti bendruomenės centrą su visomis veiklomis, sukūrėme maisto tausojimo principais besivadovaujančią kavinę, kuri ir yra finansinis „Miesto laboratorijos“ variklis. Nuo pat įsikūrimo pradžios, „Miesto laboratorijos“ kavinė išlaiko visą projektą, o iš jos gaunamos pajamos sudaro nuo 80 iki 90 proc. visų „Miesto laboratorijos“ gaunamų pajamų. Pasibaigus metams, jei jie buvo pelningi, visas uždirbtas pelnas reinvestuojamas į naujas „Miesto laboratorijos“ veiklas, infrastruktūros gerinimą, naujų projektų vystymą. Tokiu būdu, verslo principais valdomas mūsų socialinis-aplinkosauginis projektas yra finansiškai tvarus, pats save išlaikantis ir nepriklausomas nuo viešojo finansavimo.